Każda strona powinna według mnie być podłaczona pod systemy analityczne. Stanowią one podstawe miarodajności prezencji online oraz tego czy rzeczywiście strona robi to po co została zaprojektowana.

Warto skorzystać z pomocy internetowych gigantów. Google i facebook oferują swoje własne systemy analityczne. Za pomocą Googla sledzimy glownie ruch i zdarzenia na stronie. Facebook pixel sluży do mierzenia konwersji i skuteczności profil > strona.

Najszybszym sposobem na polaczenie wszytskich systemów będzie jest Google Tag Manager. Dzięki niemu możemy podlaczyc wszystkie inne skrypt anlaityczne.

Search console

https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=pl

To nasz pierwszy krok na drodze do podłączania systemów analitycznych. Search Console djea nam dostep do danych na temat ilości zindexowanych stron, rezultatów wyników wyszukiwania (pozycja, CTR (click through), wyświetleń), rzeczywistych fraz kluczowych rozpoznanych przez google, oraz szereg błedów (amp, schema, rich cards i inne)

Tworzymy konto lub / i nową własność, musimy zweryfikować domenę (zazwyczaj za pomoca pliku weryfikacyjnego i klienta ftp).

Warto pamiętac o dodaniu wersji stronu z www i bez (http://www.spaceout.pl, http://spaceout.pl) oraz w razie zainstalowanego ceryfikatu ssl wersje https:// (https://www.spaceout.pl, https://spaceout.pl)

Google Analytics

https://analytics.google.com

Tworzymy konto pod naszą stronę, potem szukamy "tracking js property id". Będzie on nam potrzebny przy dalszych krokach.

kod

Na tym etapie warto polączyc konta Search Console z Google Analytics, aby GA zbieral dane z pozcjonowania i sposobó pozyskiwania ruchu internetowego

Google Tag Manager

https://tagmanager.google.com
Kolejne konto ... .

instalacja GTM na stronie internetowej.


<head>

<!-- Google Tag Manager -->
<script>(function(w,d,s,l,i){w[l]=w[l]||[];w[l].push({'gtm.start':
new Date().getTime(),event:'gtm.js'});var f=d.getElementsByTagName(s)[0],
j=d.createElement(s),dl=l!='dataLayer'?'&l='+l:'';j.async=true;j.src=
'https://www.googletagmanager.com/gtm.js?id='+i+dl;f.parentNode.insertBefore(j,f);
    })(window,document,'script','dataLayer','GTM-XXXXXXX');

<!-- End Google Tag Manager -->

</head>
<body>

<!-- Google Tag Manager (noscript) -->
<noscript><iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-XXXXXXX"
height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"></iframe></noscript>
<!-- End Google Tag Manager (noscript) -->

<div> ...

Konfiguracja Google Analytics przez GTM

Pierwszy tag jaki musimy stworzyc to uruchomienie skryptu Google Analytics.

new

Chcemy aby skrypt google analytics byl uruchomiony na każdej naszej stronie.
Universal Analytics / All Pages

setup

W sekcji {{Google Analytics Settings}} wpisujemy nasz kod nasz tracking js kod,

tracking

Facebook Pixel

Zgraniamy nasz kod pixel ze strony facebook for developers. Facebook daje nam opcje automatycznego podlączenia taga do GTM.

Opcjonalnie stworzenie taga pixel ręcznie

Zasada jest taka sama chcemy aby skrypt facebook pixel byl uruchominony na każdej stronie. Ponieważ Google nie za bardzo sie kumpluje z Facebookiem nie ma zdefiniowanej opcji pixel, musimy wybrac "Custom Html" a następnie wkleic skrypt facebook pixel.

Custom HTML


!-- Facebook Pixel Code -->
script>
!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js');

fbq('init', 'FEJS_PIXEL_ID');
fbq('track', "PageView");
</script>
    

Triggering
Firing Triggers : All Pages / Page Views


Testowanie

Google Analyitcs: w sekcji Kod Śledzenia mamy opcję wyslania ruchu testowego

test

Facebook Pixel : aby sprawdzic czy pixel dziala trzeba sie udac do panelu facebook ads manager, następnie przejśc do okna Pixel (assets / pixel) albo wpisac w wyszukiwarkę w panelu facebook'a.

testpixel


Liczymy

Teraz można już spokojnie zabierac się za wyznaczanie wspóczyników konwersji, tagowania przycisków, formularzy, ustalania celów kampanii i tak dalej.

Polecam również sciągniecie Google Analytics na telfon, wtedy to można już patrzyc na statystyki caly czas.


spaceghost-1